19 januari 2013

Min Favorit Rätt

Idag stod det laxsoppa på menyn. Det är min absoluta favorit som man aldrig kan tröttna på. När jag var liten brukade pappa laga rejäla mängder av laxsoppa för jag åt laxsoppa som morgonmål, som mellanmål, som lunch och som kvällsmål :)


Alla ni där ute som lagar laxsoppa på mjölk eller vatten: 
Sluta genast med det! Det är fel! Laxsoppa utan grädde och citron är ingen riktig laxsoppa!

Igår åt vi batong med tonnfisk röra och chili sås. Nam! Man kan väl kalla det för mitt favorit mellanmål :)


6 kommentarer:

  1. Det är farligt att läsa din blogg så här sent när du visar så läckra matbilder, man blir bara hungrig.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Va smaskens, håller med. KLART att man ska göra laxsoppa på grädde.
    Har du nångång smakat den berömda laxsoppan som dom serverar på esplanadcaféet? Det sägs att
    det är Helsingfors godaste laxsoppa :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt ätit den och den är inte alls så illa. Jag minns inte exakt nu hur den smakar för det var ca 2 år sedan jag åt den. Men jag minns att den var god. Men bäst blir det ju alltid när man lagar själv :)

      Radera
  3. Hallå där! Jag har precis invigt en ny aktivitet i bloggen: ”veckans kommentatör”. Veckans kommentatör får under en veckas tid din blogg länkad precis under min header. Sugen på att vara med ända från start?

    Mer information finns här:
    http://4u-yourspace.blogspot.com/p/veckans-kommentator.html

    SvaraRadera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)