20 januari 2013

Påsk Pyssel För Barn Och Vuxna

Nu har jag äntligen fått gjort mitt strump-puppe-pyssel och resultatet blev helt otroligt! Jag är mycket nöjd! Första försöket blev ju inte så lyckat, som ni kan se här, då försökte jag göra puppen av tyg istället för av en strumpa. Men nu får det gärna skynda på att bli påsk så jag kan lägga fram de söta pupparna :)




               
                
                Du behöver:
                      Barn strumpor
                      Ris
                      Vitt gummiband
                      Silkesband
                      Svart, vitt och ljusrött filttyg
                      En vit boll till svansen
                      Lim
                      Limsticka
                      Sax







Gör så här:
Först fyller du strumpan med ris, ungefär ända till hälen och så knyter du ett gummiband om strumpan ovanför riset. Sen knyter du silkesbandet och gör en rosett lite längre ner. Då har du huvudet mellan gummibandet och rosetten. Sen limmar du på ögon, nos och svans. Man kan också limma fast ett par tänder om man vill. Tillslut klipper du upp öronen och formar dem. Voilà!


Mera av mitt pyssel hittar ni här!



Det gör mej väldigt glad att det här inlägget blev så populärt! 
Det som skulle göra mej ännu gladare är om jag 
fick se hur söta era kaniner blir och se ut! 
Länka gärna som kommentar eller 
mejla mej på ljuvligaste@hotmail.com

Tack och lycka till med påsk pysslet!

18 kommentarer:

  1. Du "måste" göra en gul åt mig, please. Dom är så söööta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe :) Hur kunde jag veta att du skulle villa ha en :)
      Va ska den ha för färg på rosetten? Den såg ganska söt ut med ljusröd rosett.

      Radera
    2. Hehe :) Ljusröd eller är det lila du har, blir nog bra :D

      Radera
  2. Åååååh va fina :D

    SvaraRadera
  3. ska prova detta ikväll med ungarna, hoppas de blir lika fina som dina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Du får gärna skicka en bild åt mej, skulle vara roligt att se hur de blir och se ut :)

      Radera
  4. jag är också finlandsvensk dina pyssel är jätte coola!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Roligt att du tycker om dem :)

      Radera
  5. Underbara!!!, Jag länkade dessa från min pysselsida förut. Jag sparar allt jag ska testa och har testat där..
    Nu har jag gjort egna påskharar http://pysselhyss.blogg.se/2014/april/paskhare-av-strumpor.html
    /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för länken! De blev ju jätte söta! Lurviga små bollar :)

      Radera
  6. Åh, vad sött! Och lätt var det ju...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Jag är helt förtjust i det här pysslet!

      Radera
  7. Har gjort en kanin till dottern nu! Hon gillar den skarpt

    SvaraRadera
  8. Jättefint pyssel! Blev väldigt inspirerad:) dom blev suuperfina!!

    SvaraRadera
  9. Du är jätte duktig! Sluta inte
    med att pyssla

    SvaraRadera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)