19 maj 2013

Luftballong Till Babyrum


Ben har just blivit gudfar och då kan man ju, som sambo, ta lite av den äran på sej själv också. Så jag pysslade en luftballong av scrapbook papper som kan underhålla babyn. Den kan hängas ovanför vaggan eller där man vill ha den, så har babyn någonting att titta på.

Så här gör man
Klipp ut 6 st exakt likadana kopior av en luftballongs modell. För att göra den extra rolig kan man använde olika papper till varje del. Vik dem på mitten och limma fast dem i varandra. Till sist trär man ett snöre genom dem för att kunna hänga upp den. Jag delar med mej av min modell till er, så slipper ni lite lättare undan.

Idag var vi sedan och hälsade på den lilla sötnosen med runda kinder, en så liten en har jag aldrig sett förut. Men så liten är man väl när man är en månad gammal.




2 kommentarer:

  1. oj va fint, det här ska jag göra till min lilla sessa..
    men jag är nog lite trög.. hur drar man en tråd igenom alla 6 papper? *skäms*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tycket om idén! Jag använde mej av nål och tråd. Och tjockt var det ju så jag hade en tång som jag drog nålen igenom pappret med.

      Radera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)