23 december 2014

Blommande Hyacinter

Hyacinter är min absoluta favorit julblomma! Utseendet, dofterna och färgerna. Men mest av allt tycker jag faktiskt om när de ännu är i knopp, de är så otroligt vacker då. Men nu har i alla fall blommorna slagit ut och doften är otrolig. Men jag hade väntat mej mera doft.. och då var ju förklaringen nära när jag råkade läsa att de vita hyacinterna ger ifrån sig minst doft! Så gott som ingenting har jag faktiskt konstaterat. Jag har satsat mest på vita i år och man får nästan sätta näsan fast i dem för att känna någonting. De blå lär dofta starkast och det märker man! För där räcker det att man bara går förbi. Den sockrade hyacinten klarade sig också fint, lite socker har till och med fastat på blommorna.





2 kommentarer:

  1. Wow...helt underbara...då borde jag ha satsat på vita, om de doftar lite. Tycker nog att den blåa färgen är läcker ;) Älskar också hyacinter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske vita skulle vara något för er :)

      Radera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)