28 november 2015

Duka Fint Till Jul

Jag tycker om att duka fint. Med jämna mellanrum ordnar jag fester och då njuter jag så av att få duka, laga fint och få det att bli en mysig kväll. Jag vill ha en stämningsfull dukning, som går ton i ton. Mina tallrikar har snirklar, efterrättsporslinet har bleka blommor och besticken har krusiduller. Mina bestick är rostfria Chippendale, men deras serveringsbestick är så otroligt dyra och man behöver ju så många av dem. Så då har jag lyckats hitta en billigare variant hos Cornelia. House Doctor har nämligen gjort en serie bestick med både matbestick och serveringsbestick. Nu har de fått in långa skedar, så dem passade jag på att nappa åt mej. Kakspadar har man aldrig för mycket av, i alla fall inte i det här hemmet där vi älskar pajer och gärna bakar kakor. Jag klickade också hem lite fina GreenGate servetter när jag en gång höll på. Nu väntar jag bara på att få duka upp!


Njut av veckoslutet och 
ha en mysig Lillajul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)