1 september 2014

Inred Med Murgröna

Jag älskar murgröna och skulle kunna fylla hela huset, från golv till tak, med murgröna. Nu är det ju så att jag inte har något speciellt gröna fingrar. I princip dör allt levande, i växtväg, som kommer över vår tröskel inom några veckor. Men av någon orsak har jag lyckats hålla tre stycken murgrönor vid liv ända sedan början av sommaren. De är så otroligt vackra och ger en naturlig färg och en lugnande stämning till hemmet. Jag har aldrig tidigare klarat av att hålla murgrönan vid liv, men dessa har till och med fått några nya blad! Jag håller tummarna att de fortsätter att må bra, för då ska det bli fler! Många fler!

En annan svaghet jag har är fina krukor. Hittar jag en fin kruka i en butik kan jag inte stå emot! Jag har så otroligt mycket krukor att det knappt finns någonstans att förvara dem mera. Jag borde gå igenom dem och göra mej av med onödiga... men jag har så svårt att slita mej från fina krukor. Jag får väl lov att skaffa mera förvaringsutrymme helt enkelt!








2 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen en tacksam växt...mina har stått ute i sommar och är ENORMA nu. Dags att ta in dom snart...
    Vackra bilder också!
    Ha en finfin vecka...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, man kan ha dem ute om sommaren. Det ska jag komma ihåg till nästa år. Förutsatt att de överlever tills dess :) Tack så mycket!

      Radera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)